Bases que regiran la convocatòria per proveir en propietat una plaça de peó de la brigada d’obres municipal, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de 2021.
BASE PRIMERA.- Objecte de la convocatòria
Aquestes bases tenen per objecte regular la selecció, mitjançant el sistema de concurs oposició lliure, d’una plaça de peó de la brigada municipal (grup Agrupacions Professionals), en règim de personal laboral fix.
Aquestes places corresponen a l’oferta pública d’ocupació corresponent a l’any 2021, aprovada per Decret d’Alcaldia 4/2021. De 24 de febrer i publicada al Butlletí Oficial de la Província de data 10 de març de 2021
— Grup: AP – personal laboral – categoria personal d’oficis – adscripció brigada municipal; número de vacants: 1
De conformitat amb la base onzena d’aquesta convocatòria, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, per tal de prestar serveis amb caràcter transitori, quan hi hagi necessitat d’ocupar provisionalment places o llocs de treball vacants amb assignació pressupostària, d’iguals característiques que les que són objecte d’aquesta convocatòria, es podran cobrir per les persones aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a la mínima requerida, i totes les qualificacions d’apte, per considerar superat el procés de selecció, formant una única borsa de treball, de la qual es podran realitzar possibles contractacions temporals.
La jornada de treball setmanal de la plaça convocada serà del 100% de la jornada setmanal ordinària aprovada en calendari anual pels empleats públics de l’Ajuntament d’Alforja , de dilluns a divendres.
Les funcions bàsiques del lloc de treball, seran les següents:
-Realitzar treballs de neteja viària, amb utilització d’eines manuals, de maquinària i de vehicles especialitzats per aquest tipus de tasques.
-Manteniment preventiu i correctiu de les instal·lacions i equipaments municipals i de la via pública, sota les indicacions de la persona encarregada o en qui delegui.
-Tasques bàsiques de manteniment de les instal·lacions, equipaments, via pública, així com càrregues i descàrregues, trasllat de material, mitjans i neteja d’obres.
-Manteniment dels locals municipals, fent-se càrrec de l’obertura i tancament de dites instal·lacions, si així es requereix, els caps de setmana i festius que en aquests es duguin a terme activitats.
-Transports de material amb vehicles.
-Fer servir i tenir cura de l’estat de conservació de les eines manuals i mecàniques requerides per al desenvolupament del seu treball.
-Donar suport en els diferents àmbits d’actuació de la brigada municipal.
-Informar el/la cap sobre el resultat dels treballs realitzats.
-Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball utilitzant adequadament maquinària, eines o substàncies relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d’acord amb els procediments establerts per la corporació i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
-Netejar restes de pintura i pintades de les vies públiques i del mobiliari urbà.
Recollir materials dipositats al costat dels contenidors de recollida selectiva, així com la brossa selectiva de les instal·lacions municipals i els olis sobrants de bars i restaurants per dipositar-los en els llocs assignats.
-I, en general, totes aquelles funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes en el seu àmbit gestió
BASE SEGONA.- Normativa d’aplicació
La realització de les proves selectives se subjectarà, en tot allò no expressament previst en les presents bases, al dret bàsic contingut en la Llei 30/1984, les normes de la Llei 7/1985, de 2 d’abril; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril; el RD 896/1991, de 7 de juny; el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, pel Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre pel que s’aprova la d’un text únic refós de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública i, en allò no previst en les esmentades normes, pels reglaments autonòmics de desenvolupament, i, supletòriament, pel RD 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament General d’Ingrés del Personal al servei de l’Administració General de l’Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l’Administració General de l’Estat.
BASE TERCERA.- Condicions o requisits que han de reunir o complir els aspirants.
Per ser admès a la realització de les proves selectives d’aquesta convocatòria serà necessari: que els aspirants reuneixin , a la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds els següents requisits i condicions i que hauran de mantenir durant el procés selectiu:
- A) Requisits generals
1) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d’allò disposat per a l’accés a l’ocupació
pública de nacionals d’altres Estats.
2) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
3) Tenir complerts setze anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.
4) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a aquelles que ocupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els termes a l’accés a l’ocupació pública.
- B) Requisits específics
1) Tenir certificat de nivell bàsic (A2) o equivalent superior. Els aspirants que no ho acreditin en el moment de presentar la instància hauran de realitzar la prova de català a que es refereix la base vuitena.
2) Estar en possessió del certificat d’escolaritat o equivalent, o en condicions d’obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació i Ciència o s’haurà d’aportar el títol acadèmic traduït per intèrpret jurat amb el reconeixement de la titulació per exercir la professió objecte de convocatòria.
3) Els aspirants que no tinguin nacionalitat espanyola han de tenir coneixements de llengua castellana del nivell A2. Aquest coneixement s’acredita mitjançant la superació de la prova o exercici establert a aquest efecte o la presentació d’uns dels documents següents:
- Certificat que acrediti que s’ha cursat la primària, la secundària o el batxillerat a l’Estat Espanyol.
- Diploma de nivell d’espanyol A2 (RD 1137/2002) o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest.
- Certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes. També estan exemptes de realitzar l’exercici de coneixements de llengua castellana les persones nacionals de països en què la llengua castellana sigui llengua oficial o que hagin cursat en llengua castellana els estudis conduents a obtenir la titulació exigida com a requisit d’accés.
4) Disposar del permís de conduir de classe B.
BASE QUARTA.- Tramitació de les Instàncies i sol·licituds._
- L’anunci de l’aprovació de la convocatòria i de les bases que regulen aquest procés
de selecció es publicarà íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona i de
manera extractada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí Oficial de
l’Estat. Aquests tres anuncis també es publicaran a la seu electrònica i a la plana web de
l’Ajuntament d’Alforja. - El termini per a la presentació de sol·licituds començarà l’endemà de la publicació de
la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona i finalitzarà als 20 dies
naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació del seu extracte al Diari Oficial
de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí Oficial de l’Estat. En cas que la publicació no
fos simultània, l’inici del còmput del termini de vint dies naturals es produirà a partir de la
data de la darrera publicació oficial. Només s’admetran les sol·licituds presentades en el
termini indicat. - Les sol·licituds per prendre part a les proves d’accés s’adreçaran a l’Ajuntament d’Alforja
i es presentaran al Registre General d’aquest Ajuntament o per la seu
Electrónica.
Les instàncies també es podran presentar en la forma establerta en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques (LPACAP). En aquest supòsit, les persones aspirants hauran de comunicar immediatament aquest fet a l’Ajuntament d’Alforja via e-mail (secretaria@alforja.cat).
- Els aspirants manifestaran en la seva sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria.
- Els restants i successius anuncis de la convocatòria es faran públics únicament a la seu electrònica de l’Ajuntament d’Alforja.
- Les sol·licituds, hauran d’anar acompanyades de la següent documentació:
- a) Fotocòpia del DNI o passaport, o en cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del
document oficial acreditatiu de la nacionalitat. - b) Fotocòpia de la titulació exigida a la convocatòria o equivalent o el resguard d’haver
abonat els drets per a la seva expedició. - c) Rebut de pagament acreditatiu d’haver abonat a la Tresoreria municipal l’import
dels drets d’examen o els documents acreditatius de l’atur i de no percebre cap
quantitat en concepte de subsidi. - d) Si escau, certificat de coneixements de llengua catalana
- e) Si escau, certificat de coneixements de llengua castellana
- f) Fotocòpia del carnet de conduir tipus B
La documentació acreditativa dels mèrits que vulguin aportar pels aspirants, s’aportarà a l’expedient una vegada finalitzada la fase d’oposició, en els cinc dies hàbils següents a la publicació de l’acta de valoració del tercer exercici.
- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants:
– donen el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
– donen el consentiment perquè l’òrgan convocant faci les comprovacions i les acreditacions d’ofici sense que la persona aspirant hagi de presentar cap documentació que hi doni autorització expressa.
_ BASE CINQUENA.-Admissió dels aspirants
Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’Alcaldia dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, declarant aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos, la qual s’adoptarà en atenció a allò declarat pels aspirants. La resolució esmentada, que es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament, i complementàriament i sense caràcter oficial a la pàgina web de l’Ajuntament (www.alforja.cat), indicarà el termini de 10 dies hàbils per a l’esmena de defectes pels aspirants exclosos. Així mateix, en el termini esmentat es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent pels interessats .
Seran esmenables les errades de fet, assenyalats en l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques –LPACAP-, com són les dades personals de l’interessat, lloc assenyalat a l’efecte de notificacions, data, signatura o òrgan al qual es dirigeix.
No serà esmenable, per afectar al contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu, al termini de caducitat o a la manca d’actuacions essencials.
Si no es produís reclamació, suggeriment o petició de cap esmena, la Resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament. En altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, l’autoritat convocant elevarà a definitives les llistes d’admesos i exclosos mitjançant Resolució que es publicarà al Butlletí Oficial de la Província i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament. En la mateixa resolució s’indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici. La publicació de la Resolució esmentada serà determinant dels terminis a l’efecte de possibles impugnacions o recursos.
_
Contra la Resolució aprovatòria de la llista definitiva podran els interessats interposar recurs Contenciós Administratiu, en els termes de la vigent Llei Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, previ, si escau, el recurs potestatiu de reposició previst a l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques –LPACAP-.
Si el tribunal té coneixement que algun dels aspirants no reuneix íntegrament els requisits per participar en la convocatòria, en qualsevol moment del procés selectiu, podrà proposar, amb audiència prèvia de l’interessat, la seva exclusió i , si s’escau, es posaran en coneixement de les
autoritats pertinents les inexactituds o falsedats comprovades als efectes pertinents.
_
BASE SISENA.-Drets d’examen.
5.2.- Per ser admès serà suficient, a més de la instància, aportar l’abonament dels drets d’examen, que es fixen en la quantitat de 15 euros.
_
L’abonament haurà d’efectuar-se en el compte restringit que per a tal finalitat té oberta aquesta Corporació al BBVA, amb IBAN: ES35 0182 6035 4002 0001 0155. Els drets d’examen seran tornats únicament prèvia petició de l’interessat, en el cas de ser exclòs del procés selectiu, per manca d’algun dels requisits exigits per prendre part en el mateix.
_
Estaran exempts del pagament de taxes les persones que es trobin a l’atur i no siguin receptors de cap quantitat en concepte de subsidi, situació que haurà de justificar-se amb un certificat de no perceptor emès per l’organisme públic.
Així com aquells treballadors de l’Ajuntament d’Alforja , quan se’n derivin de procediments de promoció professional o consolidació de treball temporal.
BASE SETENA.- Tribunal qualificador.
El tribunal qualificador dels exercicis i mèrits dels aspirants es designarà segons disposa
l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text
refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (TREBEP) i l’article 72 del Decret
214/1990, de 30 de juliol pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les
entitats locals.
El Tribunal pot disposar la incorporació da les seves tasques de persones tècniques especialistes per a totes o algunes de les proves, les quals actuaran amb veu però sense vot per debatre, en les sessions del Tribunal, les qüestions que se’ls sotmetin, relatives a les matèries de la seva competència. El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el que no preveuen aquestes bases.
Als efectes previstos en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, el tribunal qualificador es classifica en la categoria tercera.
El Tribunal qualificador , designat per Alcaldia, estarà constituït de la següent forma:
__
PRESIDENT: Serà designat President La Secretària de la Corporació o funcionari en qui delegui
SECRETARI: Un funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Alforja (amb veu sense vot)
VOCALS:
_−Titular i suplent: Un funcionari de carrera designat pel Consell Comarcal el Baix Camp.
Pública de Catalunya
−Titular i suplent: Un funcionari de carrera designat per la Diputació de Tarragona
−Titular i suplent: Personal laboral fix o funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Alforja.
−Titular i suplent: Personal laboral fix o funcionari de carrera d’una administració
aliena a la Corporació, que ocupi una plaça de plantilla i lloc de treball del mateix
grup de classificació o superior.
La totalitat dels membres del Tribunal hauran de tenir una titulació igual o superior a l’exigida per a l’ingrés.
_
La composició concreta del Tribunal qualificador, amb la corresponent designació de cadascun dels seus membres, es durà a efecte mitjançant resolució i es farà pública al Butlletí Oficial de la Província i al tauler d’Edictes de l’Ajuntament, amb una antelació mínima d’un mes a la data de començament de les proves.
_
Al Tribunal li correspon el desenvolupament i qualificació de les proves selectives, estant vinculat en la seva actuació a les presents Bases i no podent aprovar ni declarar que han superat les proves selectives un nombre superior d’aspirants al de places convocades.
Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, notificant-ho a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los quan concorrin les circumstàncies previstes als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic -LRJSP-, o quan haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
_ El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents indistintament i en cap cas amb un nombre inferior a 3 membres.
Les decisions s’adoptaran per majoria de vots, podent disposar la incorporació als seus treballs d’assessors especialistes, per a aquelles proves que ho requereixin, limitant-se a l’exercici de les seves especialitats tècniques en base exclusivament a les quals col·laboraran amb el Tribunal amb veu, però sense vot. Els assessors i especialistes han d’estar sotmesos a les mateixes causes d’abstenció i recusació que la resta del tribunal.
_
En cas d’absència del president titular o suplent, la presidència delegarà aquesta en un membre del Tribunal.
_
Les actuacions del Tribunal poden ser recorregudes en alçada davant l’Alcaldia, en el termini d’un mes a comptar des que aquestes es van fer públiques, d’acord amb l’article 121 i seg. de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions
Públiques –LPACAP-.
_Als efectes previstos en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, el tribunal qualificador es classifica en la categoria tercera.
BASE VUITENA.- Començament del procés selectiu.
Els procediment de selecció és el de concurs-oposició lliure i consta de dues fases, que s’hauran de superar amb la puntuació mínima establerta per a cadascuna d’elles. La primera fase és la d’oposició i consta de quatre exercicis de caràcter obligatori i eliminatori. La segona fase és la de concurs.
La puntuació màxima que es podrà assolir serà de 70 punts. La fase d’oposició serà de 50 punts i la fase de concurs 20.
1.FASE D’OPOSICIÓ.
Primer exercici. Prova de llengües
- Prova de coneixements de català
Consisteix en la realització d’exercici de coneixements elementals de la llengua catalana corresponent al nivell A2, La qualificació d’aquest exercici serà d’apte o no apte, quedant aquests darrers eliminats del procés selectiu.
La durada màxima s’estableix en 75 minuts aproximadament.
Queden exempts de realitzar aquesta els aspirants que acreditin documentalment, i fins al moment de realització de la mateixa, posseir el certificat de coneixements de llengua catalana (nivell A2) expedit per la Secretaria de Política lingüística, o un dels altres títols, diplomes i certificats que són considerats equivalents (Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre (DOGC 5511, del 23 de novembre) modificada per Ordre VPC/233/2010, de 12 d’abril).
Poden restar igualment exempts de realitzar aquesta prova els aspirants , que en algun procés de selecció per a l’accés a la condició d’empleat públic, hagin superat una prova o exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior al que s’hi esmenta, sempre i quan aportin la documentació que acrediti aquesta circumstància.
Per realitzar aquestes proves, el Tribunal ha de comptar amb l’assessorament de persones tècniques especialitzades en normalització lingüística.
- Prova de coneixements de llengua espanyola
Els coneixements de la llengua espanyola s’hauran d’acreditar per aquells aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola. La prova de coneixements de la llengua espanyola consistirà en mantenir una conversa, amb els assessors que el tribunal de selecció nomeni, de
manera que quedi demostrat un domini bàsic de l’idioma per part de l’aspirant.
Restaran exempts de realitzar aquesta prova els aspirants provinent d’un Estat diferent a l’Estat espanyol que tingui com a llengua oficial l’idioma espanyol o que hagin presentat, juntament amb la instància sol·licitant prendre part en el procés de selecció, fotocòpia compulsada d’algun dels documents següents:
– Certificat que acrediti que s’ha cursat la primària, la secundària o el batxillerat a l’Estat
espanyol.
– Diploma de nivell d’espanyol A2 (Reial Decret 1137/2002) o equivalent, o certificació
acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l’obtenció d’aquest.
– Certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials
d’idiomes.
Aquestes dues proves es valoraran, cadascuna, com a apte o no apte. Ambdues són
obligatòries i eliminatòries segons correspongui, tot quedant exclosos del procés de
selecció els aspirants que, no estant dintre d’un dels supòsits d’exempció
degudament acreditats, no superin alguna d’aquestes dues proves de la primera fase.
Segon exercici. Teòric sobre temari (obligatòria i eliminatòria).
Consistirà en contestar per escrit, en termini màxim de 30 minuts, el qüestionari tipus
test de 25 preguntes amb quatre respostes alternatives que plantegi el Tribunal sobre
les matèries del programa que figura com a temari a l’annex d’aquestes Bases. El
tribunal disposarà de 5 preguntes de reserva, per a possibles anul·lacions que
poguessin donar-se. En aquesta prova els aspirants no podran fer ús de cap tipus de
material de suport.
Es valorarà els coneixements de l’aspirant vinculats amb el lloc de treball a
desenvolupar.
L’exercici es valorarà fins a 25 punts, i serà necessari obtindré una puntuació mínima de 12,5 per superar-lo. Els aspirants que no assoleixin la puntuació mínima restaran exclosos del procés de selecció.
La qualificació s’atendrà a la regla següent :
– cada resposta vàlida serà qualificada amb 1 punts
– cada resposta incorrecta restarà 0,25 punts
– les respostes en blanc seran neutres
Les persones aspirants que hagin superat aquesta prova seran ordenades de major a
menor puntuació. Un cop ordenades, únicament els aspirants amb les 20 millors
puntuacions, a més les persones empatades en aquesta posició passaran al tercer
exercici.
Tercer exercici. Prova pràctica (obligatòria i eliminatòria).
El seu objectiu es la valoració del grau d’experiència professional de l’aspirant en el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball. Consistirà en resoldre per escrit, i sobre el terreny diversos supòsits pràctics determinats pel Tribunal i relacionats amb les
matèries pròpies de lloc de treball i sobre matèries de l’Annex II.
Aquest exercici es qualificarà de 0 a 25 punts, exigint un mínim de 12,5 punts per superar l’exercici.
El resultat final de la fase d’oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt de les proves
Amb una antelació d’almenys 15 dies hàbils abans de començar el primer exercici, l’Alcaldia, anunciarà al Butlletí Oficial de la Província i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament el dia, hora i local en què haurà de tenir lloc, així com de forma complementària i sense caràcter oficial a la pàgina web de l’Ajuntament (www.alforja.cat).
Si el nombre d’aspirants ho fes aconsellable, podran substituir-se les publicacions al Butlletí Oficial de la Província, per notificacions individuals a cada aspirant, amb justificant de recepció.
L’ordre en què actuaran els opositors en aquells exercicis que no es puguin realitzar conjuntament vindrà determinat pel Tribunal, mitjançant sorteig realitzat abans del començament dels mateixos.
Un cop començat el procés selectiu, els resultats de cadascun dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopti el Tribunal de Selecció i que hagi de conèixer el personal aspirant fins la finalització de les proves selectives o, en el seu cas, la fase de concurs, s’exposaran al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament, bastant la exposició dita, en la data en què s’iniciï, com a notificació a tots els efectes. Així mateix s’exposarà, de forma complementàriament i sense caràcter oficial a la pàgina web de l’Ajuntament (www.alforja.cat ). La crida per a la sessió següent d’un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim d’antelació de dotze hores, mentre que la convocatòria per a un exercici distint haurà de respectar un termini mínim de quaranta-vuit hores.
En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir els opositors per tal que acreditin la seva personalitat, per a la qual cosa aniran proveïts del document nacional d’identitat.
2.FASE DE CONCURS.
Només podran participar en la fase de concurs els aspirants que hagin superat els exercicis de la fase d’oposició
Juntament amb el resultat de l’últim exercici de la fase d’oposició, el Tribunal exposarà al públic la relació d’aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris han de passar a la fase de concurs, emplaçant-los per tal que, en el termini de deu dies hàbils, presentin la documentació acreditativa dels mèrits i experiència previstos en la convocatòria.
_
Els mèrits al·legats pels participants hauran d’haver estat obtinguts o computats fins la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.
_
La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 15 punts, que es distribuiran d’acord amb el barem següent:
- Experiència professional
La puntuació màxima en aquest apartat serà de 8 punts.
-Per serveis prestats en administracions locals, en funcions iguals o superiors al lloc de treball objecte de la convocatòria com a personal laboral, funcionari de carrera o funcionari interí: 0,05 punts/mes
-Per serveis prestats en altres administracions públiques, organismes autònoms, empreses públiques en funcions iguals o superiors al lloc de treball objecte de
la convocatòria com a personal laboral, funcionari de carrera o funcionari interí:
0,03 punts/mes
La puntuació establerta en aquest apartat s’entendrà referida a la jornada ordinària de treball. En el cas que la jornada sigui inferior a l’ordinària, s’aplicarà la puntuació proporcional que correspongui.
L’experiència per serveis prestats a l’administració local i altres administracions públiques s’acreditarà mitjançant informe de vida laboral acompanyat de certificat de serveis prestats.
L’experiència per serveis prestats en organismes autònoms o empreses públiques mitjançant informe de vida laboral acompanyat de còpia del contracte de treball
- Formació
Cursos sobre matèries directament relacionades amb el lloc de treball (màxim de 10
punts):
– Jornades o cursos de fins a 9 hores: 0,10 punts
– De fins a 20 hores: 0,20 punts
– De 21 a 50 hores: 0,30 punts
– Més de 50 hores: 0,50 punts
– Per cada carnet professional o d’especialització en conducció/utilització de maquinària: 0,50 punts
– Curs de tractament d’aigües de consum o piscines municipals: 1 punt.
– Carnet d’instal·lador elèctric, expedit per la Generalitat de Catalunya , o equivalent: 0,5 punts.
– Carnet de conduir tipus E ( remolc) : 2 punts.
– Carnet d’aplicador i manipulador de productes fitosanitaris emès pel Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la generalitat de Catalunya: 1 punts.
La puntuació màxima en aquest apartat serà de 10 punts. Només es puntuaran les jornades o cursos fins a 10 anys des de la data de finalització de presentació de la sol·licitud.
- Entrevista personal
Obligatòria i no eliminatòria. Consisteix en una entrevista personal amb els aspirants
que superin les proves anteriors, en la qual el tribunal podrà realitzar aquelles
preguntes i aclariments que estimi oportuns i es valorarà tant la trajectòria professional
i acadèmica dels aspirants, com les seves aptituds i actituds en relació al lloc de treball
a ocupar.
La qualificació serà de 0 a 2 punts.
BASE NOVENA.- Qualificació dels aspirants i proposta de contractació.
_
Un cop baremats els mèrits, el Tribunal exposarà al públic la llista d’aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, així com la d’aprovats pel seu ordre de puntuació total, concedint-los un termini de deu dies hàbils per tal que formulin les reclamacions i esmenes que estimin pertinents en relació amb la baremació.
_
La puntuació final del concurs oposició s’obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases, sobre un total de 65 punts. Els casos d’empat que es produeixin es dirimiran de la següent forma (si escau):
_
– Primer: per la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició;
– Segon: per la major puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis que composen la fase oposició, per ordre de realització de cadascun d’ells;
– Tercer: per la major puntuació assolida en l’apartat del barem de mèrits relatiu a “serveis prestats en altra Administració”;
– Quart: per la major puntuació assolida en l’apartat del barem de mèrits relatiu a “cursos i titulacions;
_
Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el Tribunal dictarà resolució fixant la relació definitiva d’aspirants aprovats pel seu ordre de puntuació, que sota cap circumstància podrà contenir un nombre superior al de places convocades.
_
La relació dita serà elevada pel tribunal qualificador a l’Alcaldia de l’Ajuntament amb proposta de candidats per a la formalització del corresponent contracte laboral, que en cap cas podrà excedir del nombre de places convocades.
_
Així mateix es crearà, per tal de cobrir possibles serveis urgents, una borsa de treball amb els aspirants aprovats i no seleccionats , per ordre de puntuació.
Els aspirants proposats presentaran a l’Ajuntament, dins el termini de 5 dies naturals,
des que es faci pública la relació de persones aprovades, els documents acreditatius de
les condicions per prendre part a les proves que s’exigeixen a la base segona, així com
manifestarà per escrit al mateix document el lloc de treball al qual es vol adscriure.
La documentació que cal acompanyar és:
– Declaració de no estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques ni estar
separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració pública. Els
aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar, mitjançant
declaració jurada o promesa, que no estan sotmesos a cap sanció disciplinària o
condemna penal que els impedeixi l’accés a la funció publica en el seu estat d’origen.
– Declaració de no estar en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració que se sol. licitarà l’autorització de compatibilitat o que s’exercirà l’opció que preveu l’article 337 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.
– Certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual expedit pel Ministeri de Justícia.
Si dins del termini indicat, i excepte casos de força major, la persona proposada pel Tribunal no presentés la documentació, no podrà ser contractada, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de les responsabilitats en què pogués haver incorregut per falsedat en la seva instància. Seguidament es procediria a sol·licitar la referida documentació al següent aspirant. En cas que cap dels aspirants superés el procés selectiu, el Tribunal declararà deserta la convocatòria
BASE DESENA.- Contractació
Una vegada presentada la documentació esmentada en la base anterior, l’alcaldia
resoldrà vers la contractació de l’aspirant que hagi obtingut major puntuació en el
procés de selecció.
L’Alcaldia procedirà a la formalització dels contractes prèvia justificació de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria. Fins que es formalitzin els mateixos, en un termini no superior a 15 dies, i s’incorporin als llocs de treball corresponents, els aspirants no tindran dret a cap percepció econòmica.
L’aspirant haurà de prendre possessió del lloc en el termini de 15 dies naturals, a comptar a partir de la notificació de la resolució que aprova la contractació.
L’aspirant que injustificadament no prengui possessió del lloc perdrà tots els drets
derivats del procés de selecció i de la subsegüent contractació. Seguidament es
procediria a sol·licitar la referida documentació al següent aspirant.
En compliment de la normativa d’incompatibilitats, l’aspirant en el moment de la
contractació ha de fer una declaració de les activitats que realitza, i sol·licitar la
compatibilitat, si escau, o exercir l’opció prevista a l’article 10 de la Llei 53/1984, de 26
de novembre, d’Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
S’estableix un període de prova de 2 mesos transcorregut el qual, el personal que els superi satisfactòriament adquirirà la condició de personal laboral fix.
BASE ONZENA.- Borsa de treball.
Les persones aspirants que aprovin el concurs-oposició, però no siguin seleccionades
per cobrir les places convocades, restaran en llista d’espera per tal de cobrir, de forma
provisional, les necessitats que es puguin produir com a conseqüència de baixes laborals o altres situacions administratives.
La vigència d’aquesta borsa de treball es fixa fins a 31 de desembre de 2024.
BASE DOTZENA.- Incidències i impugnacions.
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del concurs oposició. En allò no previst en les presents bases, serà d’aplicació la normativa de funció pública i resta de normativa de desenvolupament.
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de l’alcaldia (delegables a la Junta de Govern Local), si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte,
determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar, d’acord amb l’article 123 de la Llei estatal 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, potestativament, recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant de l’òrgan competent, o bé recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei estatal 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant el Jutjat contenciós administratiu de Tarragona, d’acord amb el que preveu l’article 9 de la Llei esmentada.
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del Tribunal, si aquest últims
decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la
impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici
irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar, en el
termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació,
recurs d’alçada davant de l’òrgan competent. Igualment els interessats poden
interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la seva defensa. Per la
simple concurrència als processos selectius s’entén que l’aspirant accepta íntegrament
aquestes bases, tret que, prèviament, hagi exercit el seu dret a impugnar-les.
BASE TRETZENA.- Vinculació de les Bases.
Les presents bases vinculen l’Administració, el Tribunal i els qui participin en les proves selectives, i tant la present convocatòria com quants actes administratius derivin d’aquesta i de les actuacions del Tribunal podran ser impugnats pels interessats en els casos, terminis i forma establerta en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Aquestes Bases són definitives en via administrativa i contra les mateixes pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem de Justícia corresponent, en el termini de dos mesos comptats des del dia següent a la seva publicació, en virtut del que es preveu en l’article 46 de la Llei de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, podent-se, no obstant això, utilitzar qualssevol altres recursos si es creu convenient.
Alforja a 21 d’abril de 2021.
L’Alcalde
Joan Josep Garcia Rodríguez
ANNEX I: TEMARI
_
1.La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Dret i deures fonamentals.
- El municipi: Concepte i elements. El terme municipal. La població. L’Organització.
Competències municipals.
- El personal al servei de les Entitats Locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.
- Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals. Disposicions mínimes de seguretat y salut per a la utilització dels equips de treball.
5 Coneixement de les espècies d’arbrat i plantes més utilitzades en jardineria urbana.
Identificació i principals característiques. La Gestió dels Residus i Compostatge.
- L’aigua. Rec de les plantes. El rec segons l’època de l’any i el tipus de plantes.
Sistemes de rec en les zones verdes.
- Neteja i manteniment de mobiliari urbà i senyalització viària. Muntatge i
desmuntatge d’infraestructures per a la realització de festes populars i altres
esdeveniments.
- Pautes general per a la senyalització de petites obres de manteniment de la via
pública. Treballs previs a l’execució de la reparació referents a la seguretat dels
vianants. Criteris generals de treball i senyalització.
- Elements de protecció individual i de protecció col·lectiva. Tipologia. Aplicació
- Nocions generals sobre la utilització d’eines i efectes emprats en diferents oficis.
- Manteniment de maquinària. Pautes generals per a la conservació, neteja i
manteniment de la maquinària un cop s’ha utilitzat
- Coneixement del terme municipal. El poble i les urbanitzacions.