L’alcalde, Juanjo Garcia, ha signat avui l’acta que oficialitza el traspàs de la gestió del servei d’aigua, que des d’avui deixa de fer Aigües de Catalunya en favor del Consell Comarcal del Baix Camp. Així, l’ens comarcal assumeix la competència i realitzarà les tasques de la gestió de l’aigua mitjançant l’empresa comarcal Comaigua.
L’acte d’avui respon al mandat del Ple municipal del passat 12 d’agost, en què l’Ajuntament va acordar la cessió de la competència municipal al Consell Comarcal, i a un Ple anterior en què l’Ajuntament va manifestar el seu descontentament des de feia temps amb l’empresa Aigües de Catalunya per la manca d’inversions i de manteniment de millora del servei i, finalment, per unanimitat, el Ple va acordar denunciar el contracte que era vigent, abans de la seva finalització, i iniciar els tràmits per a fer la cessió al Consell Comarcal.
D’aquesta manera, Alforja se suma al servei mancomunat d’àmbit comarcal de gestió de l’aigua, del qual ja en formen part 8 municipis. A més, l’ens comarcal té delegada la gestió de 13 depuradores municipals i 4 estacions de tractament d’aigua potable.
L’empresa comarcal Comaigua, que serà l’encarregada de gestionar el servei des d’avui a Alforja, és propietat del Consell Comarcal amb un 51 per cent de participació, mentre que el 49 per cent restant és de Sorea.